First week - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Sharon Riga - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Sharon Riga - WaarBenJij.nu

First week

Door: SharonDorleijn

Blijf op de hoogte en volg Sharon

22 Juli 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Hello!

Zo de eerste week zit erop en wat gaat het allemaal snel! We hebben een hoop leuke dingen meegemaakt.

Ik dacht dat we dinsdag om 13.00 op school moesten zijn om een test te maken om je niveau te bepalen, maar gelukkig las Dorleijn alles nog even goed door en bleek dit dus maandag om 13.00 te zijn.

Maandag op school aangekomen kregen we een lokaal toegewezen waar de toets plaats zou vinden. Dorleijn en ik zaten in het zelfde lokaal. We kregen 100 vragen waarvan 20 luister vragen en 80 grammatica vragen. Ook moesten we wat vragen beantwoorden en met mede studenten praten om je spreekvaardigheid te testen. De test viel gelukkig mee en duurde ongeveer een uur. De volgende dag moesten we om 8.30 op school zijn voor de resultaten. Dorleijn had maar liefst 82 procent goed van de test en ik had 72 % goed. Een hele prestatie als je normaal nooit hoger dan een 3 haalt voor grammatica haha!

Mijn klas bestaat uit een Italiaans meisje, 2 mensen uit Zwitserland, 2 uit Korea/China/Japan het lijkt aallemaal erg op elkaar, een uit Brazilië en iemand uit Saudi- Arabië. Erg leuk al die verschillende nationaliteiten. Dorleijn heeft zelfs een meisje uit Liechtenstein in zijn klas. De lessen zijn erg leuk en duren elke dag van 9.00 tot 12.40.

Verder hebben we deze week San Diego een beetje verkent. We zijn naar het park geweest, het strand en naar een hele grote Outlet mall op de grens van Mexico. Erg leuk om de grens van zo dichtbij te zien. Het schijnt de drukste grensovergang naar Mexico te zijn.

Gister zijn we met een groepje Brazilianen en Italianen naar het strand geweest dus tot nu toe vermaken we ons prima. Ook hebben we de excursies allemaal op een rijtje gezet. We willen volgend weekend een dag naar Los Angeles gaan, de week erna naar San francisco en eind augustus nog een weekend naar Las Vegas en een dagje naar Universal Studios.

Zo als je kan lezen vermaken we ons prima en willen we voorlopig nog zeker niet naar huis!!

tot snel!

Goodbye.
S&D

• 24 Juli 2012 - 23:10

Van: Heleen:

Hoi Sharon en Dorleijn,
    Leuk dat jullie (of jij Sharon ;-) deze Blog hebt aangemaakt! Kunnen we jullie avonturen volgen vanuit het hier nu warme Nederland. Jullie missen zo wel een beetje de Olympischr spelen, denk ik.
    Zo te lezen gaat het allemaal heel relaxed. Mooi dat jullie door de test zijn gekomen. Hoe is het eten?
    Vanaf volgende week zijn wij 3 weken met de boot weg en aangezien wij dan digiloos zijn, op onze mobieltjes na, kunnen wij jullie verslag dan even niet lezen. Doe ik na die tijd wel weer.
    Nogmaals: veel plezier en lekker genieten!
    groet
    Heleen

• 25 Juli 2012 - 14:04

Wim Trieller:

mooie foto's; benieuwd naar meer foto's en reis-studie ervaringen; leuk dat skypen van gisteravond; vrijdag starten de olympische spelen, zaterdag de mannenkoers.zaterdag zwemmen 4 x 100- dames; vandaag (25/7) heel warm; scarlett uitgeteld; zeker na de reisdag van gisteren; beetje aan het opruimen; mail je adres nog even door naar ons.